Brev:
Blå gummer og adskillelse
17. april 2005
Alder:
6 mdr.
Blå gummer og adskillelse
Hej Helen
Min datter på nu 6,5 måned er ved at få to tænder nederst i munden uden at der har været gener af nogen art. Mit spørgsmål går på at hun i overmunden har et sted på "gummen" (hvor jeg kan se en tand indenunder tandkødet), hvor hun er helt blå. Ikke bare en lys blå men rigtig rigtig blå og hun har haft det i længere tid nu.
Jeg har både talt med egen læge, min sp og en tandlæge som jeg ringede til om det og Ingen af dem havde nogensinde hørt om det. Har du mon med din erfaring som sp set børn der bliver helt blå i gummerne? Min frygt er at en af hendes tænder er død inden under, men tandlægen jeg snakkede med havde nu aldrig hørt om dette.
Mit andet spørgsmål går på adskillelse i forhold til min datter. Hendes "skrigeri" er stort set holdt op, når hun er sammen med mig. Men problemet opstår og har været gennem et stykke tid at hun virkelig skriger hjerteskærende når jeg forlader rummet, hvis f.eks mine forældre er på besøg. Hun ser dem flere gange om måneden. Feks var jeg ude af døren idag i højst 15 min, da jeg gik lå min datter på maven på gulvet og legede med min mor, og fem min efter jeg var gået begyndte hun at skrige-græde. Hun var så ked af det, da jeg kom hjem og der gik lidt tid inden hun faldt ned igen.
Jeg (vi) har slet ikke lyst til at lade hende blive passet, når hun bliver så ked af det, men jeg er i tvivl om det ville være "sundt" alligevel, så hun vænnende sig til det? Jeg tror nu ikke at jeg kan gøre det. Hvornår begynder hun at kunne genkende andre end min kæreste og mig. Og kan man sige en alder, hvor hun ikke er så bange for at være væk fra os?
På forhånd tak.
Hilsen Kristine