Brev:
Snart 4 år
20. april 2005
Alder:
3 år, 11 mdr.
Snart 4 år
Jeg har to piger på hhv. 1½ og 4 år. Min ældste datter er næsten altid sur og tvær, når vi er hjemme. Lige så snart hun træder ind i vores hus, bliver hun hun tvær, vrisser og piver over alt. Hun græder også meget, hvis hun f.eks. ikke får sin vilje. Hun er ikke særlig sød over for sin lillesøster. Hun er altid bange for at den lille vil tage hendes ting, og hun er ikke bleg for at skubbe eller slå lillesøster, hvis denne kommer for tæt på.
Jeg havde jo håbet, at mine to piger ville få glæde af hinanden og lege sammen, men som det ser ud lige i øjeblikket, er jeg mildest talt bekymret. Det har været sådan her i rigtig lang tid (½ år eller mere), men det er som om, det er blevet værre.
Jeg er efterhånden træt af sure og grædende børn, og min ældste datters humør smitter jo af på resten af familien. Kan jeg give alderen skylden, eller har du et andet bud?
Mange hilsner
MR