Brev:
Optrappe madmængde?
19. april 2005
Alder:
9 mdr.
Optrappe madmængde?
Hej,
Jeg er i spørgehjørnet i øjeblikket og du svarer så hurtigt, så derfor stiller jeg lige endnu et spørgsmål.
Min datter er knapt 9 måneder og har fået fast føde siden 6 måneder.
Pt. ser det således ud:
God morgen: Amning
Morgen: ½ portion øllebrød eller havregrød (set i forhold til opskriften i "Mad til spædbørn og småbørn"), begge med frugtmos
Frokost: Grøntsagsmos (ca. hver anden dag med kød/fisk - da hun ikke er så vild med det)
Inden eftermiddagslur: Amning
Efter eftermiddagslur: Amning
Aften: Grød af hirse/ris med frugtmos
Godnat: Amning
Nat: ....der sover vi jo...
Jeg er i tvivl om om jeg skal optrappe hendes madmængde.
Jeg laver kun ½ portion morgenmad (fx. en kvart dl. havremel, og trekvart dl. vand), da jeg også ammer hende og går derfor ud fra at hun ikke er så sulten og hun virker heller ikke mere sulten, når tallerknen er tom.
Pt. laver jeg grød af ½ dl. mel og 2 dl. vand og hun spiser som regel det hele, men spiser dog lidt langsommere til sidst og mister koncentrationen.
Men alt bliver spist.
Grøntsagsmos består af 1 dl. vand med kartoffelmospulver (hun kan ikke lide det hjemmelavede k-mos) og nogle terninger med hjemmelavet frossen grøntsagsmos (fx. gulerod, pastinak, blomkål, broccoli, rosenkål, squash) og nogle gange ca. 1 spsk. kød/fisk.
Det går meget langsommere med at spise grøntsagsmosen (det er sikkert ikke hendes livret), men det bliver spist det hele - som regel.
Hun virker ikke sulten i madpauserne...er glad osv.
Men hvornår skal hun begynde og have større portioner?
Venlig hilsen
Catrine