Brev:
Sur pige på 8 mdr. vil ikke have børstet tænder og skal sove selv
4. september 2003
Alder:
8 mdr.
Min pige på 8 mdr har den sidste uges tid været sur, tvær og ked det, det meste af dagen. Hun kan rulle om på maven, men blir så sur. Hun kan nemlig ikke komme nogen steder. Jeg øver med hende og kravler huset rundt osv. Hun er vild med at gå med os i hænderne, men min ryg holder ikke til det hele dagen. Hun vil ikke sidde selv og lege, lidt hvis mor eller far sidder ved siden af, men det er måske 5 min. Hun har et meget hidsigt temperament, og hvis jeg ikke gør noget med det samme blir hun totalt utrøstelig.
Hun har lige fået 2 tænder, men have børstet tænder, vil hun absolut ikke. Hun har sin egen tandbørste, men hun skriger og skriger. Skal det gøres "under tvang"?
Hun får 2 X 200 modermælkserstatning. En om flaske om morgenen og en til at sove på. Når hun ser dem, er hun så vild og det kan ikke gå hurtigt nok. Selvom hun har spist godt hele dagen og måske lige har spist mad 1 time før. Hun drikker rigeligt med vand.
Vi vil nu prøve at lade hende sove på sit eget værelse. Vil det være en god ide at en af os sover derinde de første nætter. Hvor længe går der til hun vænner sig til at sove der. Skal jeg regne med mere end 1 uges total gråd?
Kærlig hilsen Mette