Brev:
Graviditet og kønssygdomme
20. april 2005
Alder:
0 mdr.
Graviditet og kønssygdomme
Hej Helen
Jeg er gravid i 29. uge og har netop fået konstaterede kondylomer. Jeg har haft det engang for lang tid siden inden min graviditet men nu under min graviditet er det pludselig brudt ud. Min læge mener ikke det skal behandles da det man behandler det med åbenbart ikke anbefales til gravide.
Jeg har læst at man kan overføre smitten til barnet når det bliver født, min læge siger dog at den risiko er meget lille.
Mit spørgsmål er dog hvad betyder det i såfald at barnet bliver smittet under fødslen og hvordan kommer det til udtryk på et lille spædbarn og hvordan behandles det. Er det farligt for et spædbarn at blive udsat for denne smitte?
Håber du kan hjælpe mig med mine spørgsmål!!!