Brev:
Ked af det i legestuen
22. april 2005
Alder:
16 mdr.
Ked af det i legestuen
Hej
Jeg har bare et lille spørgsmål......
Vores dagpleje nævnte i dag noget med, at vores dreng på 16 mdr. vist ikke var så glad for at være i legestue (det er dagplejen 1 gang om ugen). Nu har jeg ikke mulighed for at snakke med vores dagpleje (hvor vores dreng er glad for at være) før i næste uge og jeg er da lidt bekymret/ked af at sende ham i legestue hver uge hvis han ikke bryder sig om det.
Der er 2 andre børn i dagplejen, men udover det har vi ingen venner med børn i samme alder. Så han møder ikke rigtig andre børn udover på legepladsen og i dagplejen og legestuen. Kan man forestille sig, at vi ikke har "hærdet" ham nok ved at være mere sammen med andre børn?
Han har ellers ikke problemer med at være sammen med andre mennesker eller være i indkøbscentre hvor der jo er MANGE mennesker omkring ham.
Han er født knap 4 uger før tid og nogen siger, at "for tidlig født" kan give problemer i forholdet til andre, men så meget før tid er det jo heller ikke......
Vores dagpleje sagde, at han i legestuen var meget pjevset, tudede når folk kom og gik, ikke ville komme hen til dp'erne for at blive trøstet, men det var ok når de samlede ham op. De par gange han har virket rigtig ked af legestuen har han ikke fået sovet sin morgenlur (fra 8-9) og det har jo nok en stor del af skylden.
Han har lige fået 3 kindtænder og den 4. er måske på vej og det kan nok gøre ondt og i en legestue er jo meget støj så hvis han går og er lidt utilpas hjælper det nok ikke, at der er uro og støj.
I næste uge får jeg lidt mere styr på hvad det går ud på. Måske er det bare et sammentræf at de par gange han ikke har sovet til morgen har været de gange hvor han er ked af det. Og måske maler jeg bare fanden på væggen, men mit spørgsmål er: Kan man forestille sig, at nogle børn ikke kan klare større mængder af andre børn?
Hej-hej