Svar: Flaske om natten - 7 mdr.
25. april 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Lille familie
Jeg synes det lyder som om at Emil er en dreng i en rigtig fin udvikling og derfor synes jeg ikke at I skal begynde at forcere nogen omkring hans natflaske. Det er jo ikke hver nat at han ønsker denne og jeg tror at din tolkning omkring tryghed og lidt mere sult enkelte nætter er rigtig.
Du har også ret i at det er mere uhensigtsmæssigt at begynde at tilbyde sutten regelmæssigt om natten. Man kan dog godt overveje om I skulle prøve med et fjerde skemåltid. Nogle børn kan godt spise 4 måltider dagligt omkring 7 mdr´s alderen, hvor andre trives med 3. Men netop et eksra måltid kunne jo gøre at han så hver nat sov mere sammenhængende.
Under alle omstændigheder tror jeg du har ret i at det vil ændre sig med tiden, da han allerede har skruet sit flaskebehov betydeligt ned i takt med at han får mere skemad.
Tag I det bare roligt. I giver ham ikke dårlige vaner, men tryghed og mad, når han har behov for det og hvad mere kan sådan en lille gut ønske sig. Jeg synes det lyder godt!
Fortsat held og lykke med den gode udvikling:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske