Brev:
Overgangskost - 5 mdr.
27. april 2005
Alder:
5 mdr.
Overgangskost - 5 mdr.
Hej
Min søn er 5 mdr. og vi er så småt startet op med at give ham noget risgrød med frugt som han spiser med velbehag (ellers er han blevet ammet fuldt). Vi giver ham det altid til frokost og han spiser næsten en halv portion (ca. 50 ml) og så bliver han ammet bagefter. Skal han have ekstra væske udover det? Hvornår kan man begynde at give et fuldt måltid og hvornår kan man begynde at give ham mere end et måltid? Vil jo helst ikke gå for hurtigt frem af hensyn til hans lille mave.
Det skal siges at han ikke har afføring hver dag men ca. to eller tre gange på en uge, er det et problem når han nu får lidt fastere føde?
Han sover rimelig godt om natten vil dog stadig gerne ammes mellem 2-4 gange, kan det være fordi han ikke får nok at spise i løbet af dagen? Han blir' ammet ca. 4 gange i løbet af dagen. Hvordan kan jeg vende det, skal jeg blive ved med at tilbyde ham brystet selvom han ikke virker sulten?
Tak for en god brevkasse.
:o) Hvepze