Brev:
Soverutine 4 mdr. gammel
30. april 2005
Alder:
4 mdr.
Soverutine 4 mdr. gammel
Hej Helen
Jeg har en skøn dreng på knap 4 mdr. Alt i alt sover han godt, men der er noget der undrer/giver problemer.
Problemet er, at han simpelthen ikke kan sove en lur om aftenen. Hvis han f.eks. vågner af en lur kl. 1500, så kan han ikke sove før han kommer i seng omkring 19.30. På det tidspunkt er han blevet så overtræt, at han har svært ved at falde i søvn til natten, er vildt urolig - lidt grædende - pisker rundt med arme og ben og sutter desperat på alt i nærheden, men falder dog til ro efter ca en ½ time.
Jeg har prøvet at lægge han igen i barnevognen, når han har været oppe i ca 1½ time og har også prøvet at lægge ham efter 2½, vi har gået med ham, lagt ham i stuen på et tæppe med sut, siddet med ham i armene, ammet ham, men intet hjælper - han VIL køre sig selv helt ud på overdrevet.... Jeg synes 4-5 timer er for længe for ham at være vågen, men det er svært for mig at ændre på. Har du et godt tip eller en forklaring på problemet?
Når han så endelig falder i søvn til natten så sover han SÅ FINT, og våger een max to gange og efterspørger mad, og falder så i søvn igen. Men i den seneste uge er vi vågnet midt på natten ved, at han ligger og snakker og råber - græder ikke spor. Hvorfor i alverden gør han det? Og bør vi tage os af ham, når det sker? Jeg har indtil videre bombet ham i søvn igen med en omgang amning ellers fortsætter han gladeligt i 1 time.
En sidste ting. Hvor lang tid må et barn på 4 mdr. max. ligge om natten uden at få mad?
Tak for en god website.
Kærlig hilsen
Anja