Svar: Hvorfor skal kød koges?
30. april 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Lise
For det første er det svært for små børn at tygge stegeskorper, men man ved også at der ved voldsom pandestegning og grillning kan dannes kræftfremkaldende stoffer. Kogning udgør ikke et sundhedsmæssigt problem.
De fleste børn vil kunne tygge når de er omkring 8 mdr. gamle, hvorfor de her kan begynde at få pastaskruer at spise. Du kan dog godt før begynde at tilbyde lidt kødsovs f.eks. også sammen med en gang grøntsagsmos, det skal bare blendes, så det passer i konsistensen til barnet.
Derudover skal du naturligvis være opmærksom på at der ikke er krydret voldsomt med salt og pebber.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske