Brev:
10 mdr pige, vågner ofte om natten
30. april 2005
Alder:
10 mdr.
10 mdr pige, vågner ofte om natten
Hej Helen
Vi er kommet ind i et rigtig træls problem her i huset. Vores datter på lige godt 10 måneder er begyndt at vågne op med gråd og tårer op til 4-5 gange om natten. Når vi kommer ind på hendes værelse ligger hun med hovedet i fodenden, oftest i kravle stilling...
Hun sover på sit eget værelse og det har hun gjort siden hun var 1/2 år. Hun kravler fint, rejser sig ved alt, er en glad og smilene pige. Hun har haft en forkølelse i lidt over en uge nu, kan det spille ind? Umiddelbart virker det ikke som om det er forkølelsen der gør det. Hovedenden på sengen er hævet så det letter hendes åndedræt.
Kan det passe at hun kravler ned i fodenden i søvne, og ikke selv kan finde til ro igen? Når hun vågner er det svært at trøste hende og hun er ikke nem at få til at falde til ro.!!
(Hun har to tænder i undermunden, og det ser heller ikke ud som om der er tænder på vej foroven.)
Hun kommer i seng ved otte-tiden, og sover normalt til ca kl 6 næste morgen. Tager 2 x 1 1/2 times lure i løbet af dagen..det kan selvfølgelig varierre lidt.
Hvorfor vågner hun om natten, og hvor længe vil det mon stå på? Hvad kan vi evt gøre der letter problemet?
På forhånd tak, hilsen den Trætte mor...
Rikke