Brev:
Skrigeture hos 3 mdr baby
5. september 2003
Alder:
3 mdr.
Skrigeture hos 3 mdr baby
Hej.
Vi har fået en for tidlig født pige, i uge 36+3 Hun vejede 1978 gram på grund af svangerskabsforgiftning. Hun er nu 3 Mdr.
Vi oplever at vi ikke kan lægge hende fra os på noget tidspunkt.
Det vil sige når hun sover i armen og vi lægger hende fra os, og hun vågner og opdager at hun ligger selv bliver hun meget hysterisk og græder længe. Vi har også prøvet at lægge hende fra os lige inden hun falder i søvn. Ingen af delene virker.
Under amningen krymper hun sig til tider og vil ikke have bryst, det er ikke kun om aftenen hvor mælken ikke er så næringsrig hun gør dette.
Når hun bliver rigtig grådkvalt, og det virker som om hun har svært ved at trække vejret, er det eneste som altid dur 1 spiseske rørsukker til 125 ml kogt vand.
Nu vil vi ikke kun fodre hende med sukkervand, hele tiden. Derfor har vi spekuleret i forskellige retninger:
1)Mon det er kolik eller andre mave/tarmproblemer?
2)Kan der være tale om en iltskade fra fødslen således at det er noget fysisk betinget oppe i hjernen?
3)Eller kan det være noget psykisk betinget? Hun hænger faktisk døgnet rundt på en af os, er det normalt?
Om natten sover hun fra klokken 22.00-03.00 og bliver ammet. Sover igen til klokken ca. 07.30. Om aftnen har hun svært ved at falde i søvn, derfor bruger vi en føntørrer, dette hjælper lidt på problemet idet hun er glad for denne.
Hun har temperament og reagerer meget voldsomt synes vi.
Håber du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
De frustrerede forældre.