Brev:
Problemer med skemad - 5 mdr.
7. maj 2005
Alder:
5 mdr.
Problemer med skemad - 5 mdr.
Hej Helen
Vi har den skønneste datter på 5 mdr. og 7 kg stor.
Hun trives fint med amning og tager pænt på, men hun spiser utrolig tit om aftenen. Hun bliver lagt i seng ved 20-tiden hvor vi liggeammer, så falder hun som regel i søvn, men vågner så 3 kvarter senere og vil have igen og sådan går det faktisk indtil kl 22.30, hun får så igen ved 4 tiden om natten.
Hun har altid sovet sammen med mig, da jeg føler vi begge får en knap så afbrudt nattesøvn når vi skal amme om natten.
Så jeg har de sidste 14 dage prøvet at tilbyde hende risgrød og den første uge gik det fint med at få et par skefulde ned, men den sidste uges tid er det gået støt tilbage, nu er munden lukket og hun vender hovedet væk. Jeg har osse prøvet med vælling på flaske det er heller ikke noget hit, det skal også nævnes at hun ikke vil bruge sut.
Mit spørgsmål er:
Skal jeg holde en pause med at tilbyde grød eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet og håbe på at det vender igen?
Skal jeg helt springe flasken over og begynde med at lære at drikke af kop?
Hendes vægt forløb
Fødsel: 2840 g
8 dage: 3200 g
3 uger: 3700 g
7 uger: 5000 g
3 mdr: 6100 g
4 mdr: 6600 g
5 mdr: 7000 g
Med venlig hilsen
Lene