Brev:
Bevidst om fremmede
7. september 2003
Alder:
3 mdr.
Bevidst om fremmede
De sidste par uger er der sket en ændring i min søns på 12 uger adfærd. Han er en glad og nem dreng, men det er som om, han er ved at opdage at der er fremmede. Det er nu sket et par gange, at han er stukket i et hyl, når folk han ikke kender kigger ned til ham i barnevognen. Egentlig forståeligt nok, da det jo er hans lille oase.
Problemet er, at det også viser sig lidt, når han er sammen med sin far. Min mand har, mens han har haft fri, taget sig meget af vores barn, og kunne, især da han var helt lille, berolige ham når han var ked af det. Nu er han tilbage på arbejde og har mindre tid sammen med barnet.
Dette spiller nok ind, men det undrer mig at han så tidligt er "morsyg". Han kan græde meget længe og vedvarende, når han er sammen med min mand, selvom han bruger de samme ”kneb” som før har virket, hvor han bliver båret tålmodigt rundt, nusset og talt til. Kommer han så over til mig holder han straks op.
Min man bliver naturligvis ked af dette, og for at stoppe den vedvarende gråd, bliver det jo tit mig der tager ham. Men sådan skal det jo ikke være. Vi ønsker jo at vi begge kan trøste og passe ham... Jeg har naturligvis en stor fordel idet jeg ammer og er sammen med barnet hele dagen.
Det bedste er vel at lade dem være så meget sammen som muligt, trods den mere gråd, hvor han jo græder mere end han normalt gør, eller hvad?
Hvad kan man forklare det med? Er det en periode? Og er det ikke lidt tidligt?
Glæder mig til at høre fra dig.