Brev:
Mad generelt
11. maj 2005
Alder:
5 mdr.
Mad generelt
Hej Helen,
Vores søn er lidt over 5 måneder og vi er gået i gang med skemad og det går rigtig rigtig fint....han drikker også af kop med tud - hans synes begge dele er sjovt, så langt så godt.
Han får en gang risgrød (ca. 50-60 ml) til frokost, blir ammet bagefter eller MME på kop. Om aftenen får han så også en gang skemad og her har vi problemet, han vil ikke ha' andet end grød, jeg har prøvet at lave kartoffelmos, både rent og med lidt andre grøntsager i, men han vil IKKE ha' det. Han ligner en man har givet syre, tungen ud af munden og så hoster og hakker han....Så nu har vi altså givet ham grød 2 gange om dagen de sidste dage. Skal jeg ha' det dårligt over at han kun får grød....og hvordan får jeg ham til at spise nogle grøntsager? Har flere gange prøvet at snige noget grøntsagsmos i grøden men han vil ikke ha' det.
Derudover er der nogle dage, hvor han næsten ikke vil ha' noget at spise.....det virker som om at han er så optaget af at opdage og udforske alt ting at han glemmer at spise, han vil ikke ha' noget selvom jeg tilbyder ham bryst eller skemad -han vejer 7,5 kilo og er 64 cm lang. Er der noget jeg kan gøre eller er det normalt? Han har allerede fået to tænder i undermunden og en kæmpe fortand i overmunden er næsten lige brudt igennem og en anden i undermunden ligger og lurer, kan det ha' noget med det at gøre?
Mange hilsener
Hvepze