Svar: Ammestop og sove på eget værelse - 9 mdr.
13. maj 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Susanne
Jeg synes faktisk at du skal forsøge at putte din datter på eget værelse, da det i sig selv kan gøre at natamningerne nedsættes. Med den alder hun har nu, behøver hun ikke mælk om natten, hvorfor far f.eks. kan være den der står op om natten og i stedet tilbyder vand, hvis jeres datter er tørstig.
Disse tre pinse dage er måske netop oplagte til projektet:o)
Det vil nok være en god idé hvis du ikke viser dig og skulle det blive nødvendigt at lade hende sove videre i soverværelset, når I når hen mod morgenstunden, så prøv at lade hende putte hos jer uden at du ammer.
Hvis hun insisterer på brystet, så lad hende kun komme til kortvarrigt, for at hun falder til ro og føler trygheden og forsøg herefter at lirke brystvorten ud af munden på hende. Efterhånden vil hun så forhåbentligt kunne falde til ro uden brystet i munden, men med en beroligende hånd i stedet.
Rigtig meget held og lykke med projektet.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske