Brev:
Fravänning af bryst som sut & sove selv
28. juni 2018
Alder:
8 mdr.
Fravänning af bryst som sut & sove selv
Hej Helen
Tak for alle dine inspirerende svar, som jeg har läst nu gennem et stykke tid.
Käre dig jeg er I syv sind!
Min dreng Rasmus 8 mdr. Har haft kolik de förste 4,5 md af sit liv, indtil jeg kunne gi ham brystet alene og uden pulver.
Så stoppede koliken endelig.
Han havde bare kolik om dagen indtil ca. 18
Mit störste redskap hjälpemiddel var mine bryster, det gav mig en stor hjälp som beroligende middel. Jeg er alene mor og derfor var jeg meget desperat for ro i denne tid, så jeg så ikke så Mange andre lösninger end det og meget närhet.
Min familie og venner bor långt väk derfor fik jeg ingen hjälp.
Siden dengang har vi sovet sammen og han har kunne amme når han ville. Han har faktisk sögt brystet hver gang han vågnede og det gav mig lange gode nätter.
Jeg har svärt ved at få ham til at sove i barnevognen, meget bövl og han har aldrig sovet godt på dagene.
Nu vil jeg gerne läre ham at sove selv, at drikke til han blir mät og trät og at jeg kan lägge ham i seng.
Desvärre sover han let og vågner og blir ulykkelig og jeg skal starte forfra.
Han får mad, men meget brystmälk så meget han orker.
Jeg körer rutiner, mest om aftenen.
Så mit spörgsmål er, Hvordan får jeg givet ham en ny ting som han kan blive glad for istedet for brystet ? Han nägter sut.
Måske skal jeg stoppe med amning?
Og får ham til at sove selv ( gerne i egen seng, eller min hvis det kan fungere)?
Tusind tak og kärlige hilsner
Camilla