Brev:
Komplet umulig på puslebordet og aftenflasken
16. maj 2005
Alder:
11 mdr.
Komplet umulig på puslebordet og aftenflasken
Kære Helen
Vores datter på knap 1 år har aldrig været glad for at skulle sidde eller ligge stille. Men på det seneste er det gået helt over gevind, når hun skal vaskes, have skiftet ble osv.
For nogle måneder siden løste vi det begyndende problem ved, at hun blev sat på numsen på puslebordet og fik lov til at vælge noget legetøj/tuber/tandbørste fra hylden over puslebordet. Derefter kunne vi lægge hende ned.
Den går ikke længere. Nu skal vi blot sætte hende, så starter skrigeriet. Lægger vi hende ned, så prøver hun af al magt, at vende sig om, sætte sig op og også gerne rejse sig op. Samtidig græder hun. Vi kan mærke på hende, at hun hidser sig selv mere og mere op. Vi synes selv, at vi har forsøgt alt. Forsøger vi at klovne på alle mulige måder, glemmer hun en sjælden gang, at hun er sur, og hygger sig med at blive nusset om. Ellers er det med ordene, "jeg ved godt, at du er vred nu, men du skal have en ren ble på" osv, og så holde hende fast.
Hun er efterhånden så svær at pusle, at vi er nødt til at være to, når det er mere end bare en tisseble.
Hun har temperament, det ved vi godt. Men det er lidt synd for hende, at det skal udvikle sig sådan. Vi troede i starten, at hun prøvede os af, men efter en måned på denne måde, hvor det bare bliver værre og værre, er vi kommet i tvivl.
Hun vokser som hun skal. Hun er netop begyndt at gå.
Et andet spørgsmål: Hun får ca. 6 måltider om dagen inkl. en flaske MME om aftenen til at sove på. Vi vil gerne have flasken væk inden længe, men hun spiser ikke så meget til hvert måltid, og slet ikke til aftensmad. Derimod tager hun 225 ml. mme inden sovetid. Hun får havregrød, youghurt, rugbrød, frugt, bolle, og grønsager/kød i løbet af dagen
Takket være et af dine tidligere svar, har vi en pige, der til gengæld lægger sig til at sove med det samme hver aften og sover fra 20.00 - 6.00 som regel kun afbrudt af en enkelt gangs højlydt brokken i løbet af natten over manglende sut eller at man har forvildet sig ned i benenden og ikke kan finde sovebamsen ;o)
Håber på lidt vejledning.
God pinse
Mari-Louise