Brev:
Putte ritual og puttet tæt i dyne
16. maj 2005
Alder:
7 mdr.
Putte ritual og puttet tæt i dyne
Hej Helen.
Her går det rigtig godt med Jaspar. Han har ikke været syg i 3 uger, så det har været dejligt. Han tager godt nok ikke det på han skal, men ellers går det godt.
Vi har altid puttet Jaspar på samme måde siden fødsel med at give ham nattøj, dråber, børstet tænder, svøber ham ind i dynen, hvilket han elsker og hygge af med en flaske. Nu er Jaspar 7 måneder og det begynder at blive varmt i vejret. Så vi overvejer at stoppe med at svøbe ham ind, men hver gang vi har forsøgt, kan han ikke sove. Han bliver urolig og falder først til ro når vi svøber ham ind i dynen, hvorefter han så falder i søvn. Det er jo som om, han synes både det er hyggelig og trygt men han får det meget varmt.
Jeg kunne godt tænke mig bare at kunne ligge ham i sengen uden at svøbe ham ind i dynen. Så hvordan lærer vi Jaspar at det også er trygt og dejligt?
Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre, hvordan vi kan lærer Jaspar at spise det jeg laver fx. hj. havregrød, grøntsagsmos mm? Han vil bare ikke spise det. Vi køber glasmad, hvilket også er okay. Han spiser det med stor glæde, men det er ved at være for dyrt for os.
Hilsen Annette