Brev:
Opdragelse hvornår?
16. maj 2005
Alder:
12 mdr.
Opdragelse hvornår?
Hvornår er det ok, at jeg begynder at behandle mine tvillinger på 1 år (født 7 uger for tidlig) som børn, istedet for babyer?
Nogle gange glemmer jeg, at de jo faktisk godt kan forstå nogle ting, de er jo ikke små babyer mere. Når de feks. spiser, så begynder min søn tit med at spytte med maden. Hvad skal jeg gøre ved det? Jeg siger NEJ til ham når han gør det, men det hjælper bare ikke, han griner bare af mig.
Hvornår kan jeg begynde med at opdrage dem til at de skal sidde ordenlig når de spiser, det vil sige, at de ikke skal spytte med maden?
Et andet spørgsmål. Hvad skal jeg gøre når min datter slår og vælter sin bror om på gulvet, for at hoppe på ham? Hun har den fordel, at hun vejer næsten 2 kg mere end ham, og så kan hun kravle. Så hun er ret meget efter ham, og er ret hård ved ham. Og han begynder at græde hver gang.
Håber at du kan finde ud af alle mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
Susan