Brev:
Vågner oftere og oftere om natten
2. august 2018
Alder:
4 mdr.
Vågner oftere og oftere om natten
Hej Helen.
Har en 4 mdr gammel dreng som trives fint, er glad og virker meget veltilpas.
Han vejer det han skal, ligger fint på gennemsnitskurven.
Han er dog begyndt at vågne oftere om natten.
Han ammes fuldt ud, men er begyndt at overveje om han har brug for noget erstatning til natten. lige nu har han afføring hver 4 dag ca. er derfor bekymret for om hans mave går i stå, hvis jeg begynder at give ham en flaske til at sove på.
Er også i tvivl hvor ofte han så "skal" have afføring hvis han begynder at få en flaske.
Om det er hver dag, eller hver anden dag, og hvis han så ikke har det, om han så skal have noget til maven så den holdes i gang.
Jeg er også så småt begyndt at give ham et par skefulde gulerodsmos, det er dog kun i forsøgsfasen lige nu, da det meste bliver skubbet ud igen. Men ved ikke om det er for meget både at begynde opstart på til mos, og så den flaske.
Han lægges til at sove kl 20:30 ca hvor han får mælk (tænker at her kunne man evt. give en natflaske i stedet og amme)
Vågner kl 24:00 får mad
Vågner kl 03:00 får mad
Vågner kl 05:00 - 06:00 får mad
Nætterne er begyndt at blive mere urolige
Han vender sig om på siden, han muffer og kan ikke altid lige finde ro. Er nogle gange oppe 5 gange om natten da han nogle gange skal have en sut, eller en hånd på sig for at finde ro.
Han ligger i tremmesengen lige op til dobbeltsengen, så jeg kan have en hånd på ham.
Når han skal ammes ligger jeg med ham i dobbeltsengen, og putter ham så tilbage i hans egen seng.
Venlig hilsen
Maria