Svar: Vender sig om på maven i søvne
16. maj 2005
Alder:
8 mdr.
Kære Mette
Det er helt i orden at din datter sover på maven med den alder hun har. I har alle brug for en sammenhængende nattesøvn, så lad du hende bare sove videre:o)
Sundhedsstyrelsens abefaling om at børn skal sove på ryggen, gælder kun børn som ikke er i stand til at vende sig selv, hvilket som regel vil sige børn under 6 mdr. Herefter kan de fleste børn trille fra mave til ryg og omvendt og vil således være i stand til at bevæge sig fuldt under søvn, hvilket de skal have lov til.
Så sov godt til jer alle.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske