Brev:
Kiks til børn
18. maj 2005
Alder:
9 mdr.
Kiks til børn
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål vedr. kiks eller andet nemt mellemmåltid til min søn på 9 mdr., som jeg håber du kan hjælpe med.
Jeg kunne godt tænke mig at købe nogle kiks, knækbrød eller lignende, som vi kunne have liggende i bilen. Når vi så er eks. ude og handle eller andet og det trækker længere ud end beregnet, og vi f.x. har ½-1 times transport inden han kan få aftensmad, og han derfor trænger til noget.
Ideen var så, at han kan sidde og spise det i bilen. Det skal være noget nemt, som vi kan have liggende i bilen således, at det kun er til de få gange, hvor planlægningen kikser.
Men hvilke kiks skal man købe?
Hvad skal man kigge efter? Jeg har i dag købt nogle specielle børnekiks fra Nestle. Men jeg synes, at der er meget sukker i?
Skal man gå efter et lavt sukkerindhold, lavt fedtindhold, grove kiks eller hvad?
Jeg synes, at man hører meget dårligt om mariekiks, er det på grund af sukker indholdet?
Til hverdag får han frugt og grovboller eller lign. til eftermiddagsmad, så hvis jeg på forhånd ved, at vi bliver forsinket kan jeg jo sagtens medbringe noget sundt mad.
Det er simpelhen til de gange hvor vi bliver forsinket og skal hjem og spise til aften.
Jeg synes, at det er vanskelig at vide hvilke ting man skal kigge efter på varedeklarationen til børn.
Til vokse er det jo oftest kalorier eller fedt indhold, men det er vel ikke det primære i forhold til børn eller er det?
Jeg håber at du kan hitte rede i mine spørgsmål, og kan hjælpe mig. Man ønsker jo at give sit barn det bedste, og ikke skabe nogle usunde vaner.
Med venlig hilsen Pernille