Brev:
Urolig nattesøvn - 7 måneder
24. august 2018
Alder:
7 mdr.
Urolig nattesøvn - 7 måneder
Kære Helen
Tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål:)
Nu vil jeg høre lidt omkring meget urolig nattesøvn.
Vores datter sover i øjeblikket meget uroligt og har gjort det on/OFF i lang tid. Vi får hende til at sove ca. Kl. 21.00, hvor hun enten falder i søvn i min kærestes arme eller ved mit bryst (dårlig vane, men hun havde kolik i starten og har altid haft svært ved at finde ro så hud til hud og bryst var det eneste der virkede i starten, og det er nu blevet en dårlig vane).
Når hun er faldet i søvn vågner hun ca. efter 2 timer og rejser sig op og græder. Jeg givet hende sutten og lægger hende igen. Hun falder i søvn, men så vågner hun meget hurtigt igen og gør det samme (rejser sig og græder). Intervallerne bliver kortere og kortere og efter 4-5 gange ryger kæresten ind på sofaen og vores datter kommer over i vores seng, hvor jeg lægger hende til bryst og hun falder til ro med det samme. Hun vågner dog stadig med ca. 1 times mellemrum og hun falder til ro og sover med det samme når hun får babsen. Hun ligger og meget tæt så jeg flere gange må flytte hende lidt væk.
Synes det er ved at blive ret hårdt med nattesøvnen og min kæreste er jo gjort lidt overflødig da han ryger på sofaen og vi bruger babsen, som han jo ikke har. Tænker at min datter ikke har brug for mad om natten mere? Vi sover til ca. 0700. Jeg er ikke tilhænger af at lade hende ligge og græde alene. Har du nogen forslag til, hvordan vi kan få hende til at falde til ro uden babs eller skal jeg fortsætte med dette, så længe hun er urolig?
Hun er en ret motorisk hurtig pige. Vendte fra ryg til mave 3 mdr, bevægede sig så småt 4 mdr., kunne krybe 5 mdr og kom op og kravlede rigtigt den dag hun blev 6 mdr. 6 mdr og en uge begyndte hun at rejse sig og er nu også begyndt at gå langs sodaen o i går kravlede hun op på en tromme og satte sig, som gik hende til midt på lårene og hun er kun lige blevet 7 mdr. Jeg får godt nok sved på panden.
Hun sanser mig dårligt når hun bevæger sig rundt derhjemme, også ind i andre rum, så om dagen virker hun ret tryg og meget modig, men om natten virker det som om, at jeg skal være helt tæt på.
Kan hendes natteroderi have en sammenhæng med at hun er så motorisk fremme og at hun egentlig tør at bevæge sig langt væk om dagen, men om natten har hun brug for mig helt tæt på?
Med venlig hilsen
mig