Brev:
Spørgsmål omkring langsynet datter på 6 år
7. september 2003
Alder:
6 år
Spørgsmål omkring langsynet datter på 6 år
Vi har lige fået konstateret at vores datter på 6 år er langsynet. Hun har 2+ på begge øjne.
Vores spørgsmål går ud på om hun skal have briller eller ej?
Det er der vist delte meninger om. Vores egen øjenlæge anbefaler det ikke, da det kan være meget besværligt for børnene at have brillerne på. Så han synes at vi skal se tiden an. Mens andre vi møder slet ikke kan forstå, at hun ikke skal have briller.
Kan hun have gavn af kun læsebriller, når hun nu er nærsynet?
Med venlig hilsen
Diana