Brev:
Søvn og natamning - 7 mdr.
24. oktober 2018
Alder:
7 mdr.
Søvn og natamning - 7 mdr.
Hej Helen
Pt. er jeg helt ude af den og nået der hvor jeg vitterligt ikke har mere at give af. Min datter vågner flere gange om natten og får mad, det har hun altid gjort. Hun er nu snart 8 måneder. Om dagen spiser hun rigtig godt af almindelig mad så det er IKKE pga sult. Hun ammes 2-3 gange i dagtimerne, til nat, en masse om natten og så igen tidlig morgen. Indtil videre har jeg levet med natamningerne men nu er hun også begyndt st være en del vågen inden/efter - og jeg kan ikke mere. Jeg har ikke sovet mere end 2 timer i streg siden hendes fødsel. Hun følger fint vægtkurve.
Hvordan kommer vi bedst ud af denne situation? Jeg er klar til hvad som helst. Overvejer om man skulle lave en kold tyrker og droppe natamning helt - lade far klare den alene et par nætter, men på den ene side tænker jeg at hun har brug for en enkelt natamning og jeg tror ikke hun ville kunne forstå at 1 gang er ok og derefter ikke. På den anden side tror jeg heller ikke hun vil acceptere ikke at blive ammet når jeg kommer tilbage i sengen igen efter et par dage, for jeg ammer jo om dagen og lugter derfor af mælk. Vi samsover ikke, kun når jeg er for træt til at bære hende tilbage i egen seng eller ikke tør satse på om hun vågner hvis jeg gør det.
Overvejer også om jeg skulle prøve at give hende flaske om natten, og så kun 1. gang hun vågner og derefter ikke mere udover med vand i. Jeg er så desperat at hvis jeg helt skal stoppe med at amme er det absolut også en mulighed.
Om dagen sover hun heller ikke ret godt, hun har væske på ørerne men egen shp siger st det ikke er derfor hun vil ammes om natten. Det er ikke en mulighed for andre end far og mig at tage hende da hun skriger ved synet af andre mennesker og altid har gjort dette.
Hilsen