Brev:
4 mdr, etablering af rytme og natteroderi
24. oktober 2018
Alder:
4 mdr.
4 mdr, etablering af rytme og natteroderi
Kære Helen
Min lille dreng er 4 mdr og 10 dage nu, og som du har skrevet i din bog om søvn er strabadserne med søvnen i fuld sving.
Udfordringen om dagen er, at det er så forskelligt hvordan han sover. Han vågner ofte, som du skriver, efter 30-40 min. Nogle gange har jeg succes med at hjælpe ham med at sove videre. Og så sover han 2-3 timer, og det er det samme om eftermiddagen, men det er bare øst og vest. Nogle gange vil han slet ikke vil puttes igen og vores dag er noget helt andet med korte lure først og en utrolig lang lige op til at han skal i seng eller omvendt.
Jeg vil derfor rigtig gerne hjælpe ham til en fast rytme, så han får bedre struktur på sin søvn og sult, hvordan gør jeg bedst det?
Det er ligger fast i vores hverdag er at han sover lur kl 9 når vi afl storesøster.
De bedste hilsner
M