Brev:
Mælkeindtag 8 1/2 måned gammel
24. oktober 2018
Alder:
8 mdr.
Mælkeindtag 8 1/2 måned gammel
Kære Helen
Jeg skriver til dig vedr min søn på 8 1/2mdr.
Han blev ammet fuldt til 6 måneder hvorefter vi langsomt begyndte på grød/mos. Jeg har din bog (gamle udgave) som jeg i store træk har fulgt og følger således også den dagsplan hvad angår mad som passer til 8mdr. Min søn spiser alt med velbehag og har fin appetit. Vejer 10,2kg, 74cm og har fuld fart på motorisk.
Samtidig er han knap så interesseret i bryst nu, han enten afviser helt (om dagen) eller pjatter når han sutter. Jeg har forsøgt at korrigere ham verbalt, det stejler han helt på og nægter så bryst om dagen. Lige nu og de sidste 5 dage har jeg ammet ham to gange i døgnet - om natten -, en gang fra hvert bryst. Fordi han ikke sutter som han skal, er jeg begyndt at få ødelagte brystvorter, så jeg overvejer at stoppe amningen omend jeg rigtig gerne ville fortsætte. Mælk har jeg fint af i brysterne.
Min spørgsmål er dog ift hans mælkeindtag, da jeg læser han skal have ca 600ml/døgn.
Til hans grød om morgen kommer jeg MME i, og det samme i hans mos til frokost og aften. Han får vand i kop til alle måltider.
Hvis jeg kan fortsætte med amning to gange nat, kan jeg så give ham resten via kost?
Han skal jo også have væske nok og hvad med jerntilskud?
Og hvis jeg stopper amningen er det så flaske? Jeg tænker mere at det så også kræver afvænning på et tidspunkt.
Lige nu falder han fint i søvn uden mælk både middag og aften (hvor han altid tilbydes bryst men afviser), bare jeg putter mig hel tæt med ham i dobbeltsengen og han får sin sut og klud. Han er i en periode nu hvor han reagerer kraftigt på hvis han ikke kan se mig eller jeg forlader rummet og vi øver “seperation” med titte-bøh og gemmeleg under klud.
Der virker lidt som om han ikke rigtig “har tid” til det der med mælk om dagen selvom jeg skærmer ham i soveværelset, så jeg tvivler faktisk på om han overhovedet vil tage flaske.
Jeg er spændt på at høre fra dig.
Venlig hilsen
Mor