Brev:
Vores datter sover dårligt om dagen
8. september 2003
Alder:
7 mdr.
Vores datter sover dårligt om dagen
Vores datter på næsten 7 mdr. sover stort set aldrig mere end en halv time ad gangen om dagen, og har ikke gjort det siden vi kom hjem fra ferie midt i juli måned. Vi var i en storby i tre uger, da min mand skulle derned og arbejde.
Om natten sover hun rimeligt, men er stadig vågen flere gange i løbet af natten. Hun sover fra kl. ca. 20 hvor vi lægger hende efter badet til kl. ca. 7 om morgenen. Hun får stadig en ammetår ved en 4-5 tiden.
Hun er aldrig sur når hun vågner i løbet af dagen, men er helt klart ikke udhvilet. Hun ligger og gnider øjne, og virker ofte meget overgearet.
Jeg har prøvet både at køre hende mere træt og lægge hende ned tidligere, men med det samme resultat, hun sover præcis ½ time.
Hun er en stor pige på 8,3 kg, som spiser godt i løbet af dagen.
Inden vi tog på ferie var hun meget nem, og sov altid minimum to timer om formiddagen, og der var aldrig problemer med at få hende til at sove.
Har du et godt råd til hvordan vi kan få hende ind i en god rytme igen?