Svar: Ægløsning efter spontan abort
30. maj 2005
Alder:
0 mdr.
Kære Rikke
Du skal regne med at din ægløsning vil komme et sted mellem 3 til 6 uger efter at du har aborteret. Da man aldrig kan sige noget helt præcist omkring hvornår første ægløsning vil indtræde, så vil du i princippet kunne blive gravid igen uden at du oplever at få menstruation først. Simpelthen fordi ægløsningen jo, som du selv skriver, vil komme ca 14 dage før menstruationsblødningen. Det kan dog variere fra kvinde til kvinde, men det vil være det gængse.
Det er korrekt at du kan bruge både ægløsningstest, måle temperaturer og se på dit udflåd og jeg kan godt forstå at du gerne vil blive gravid igen hurtigst muligt....men kære Rikke, tag det nu roligt:o)
Prøv at lade være med at fokusere så meget på det, så går det sikkert helt af sig selv. Og hvis I så samtidig kan have samleje hver 3-4 dag, mon ikke I så er heldige at ramme det perfekte tidspunkt!:o)
Rigtig meget held og lykke, jeg krydser fingre for at det lykkes for jer snart.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske