Brev:
9 mdr: Morgensøvn og vælling
30. maj 2005
Alder:
9 mdr.
9 mdr: Morgensøvn og vælling
Min datter på nu snart 9 måneder vågner kl. ca. 5 hver eneste morgen (sover uroligt fra kl. 4). Vi har efterhånden prøvet en del ting for at få hende til at sove lidt længere. Blandt andet at lægge hende senere i seng - det er hun fuldstændig uanfægtet af, vågner stadig kl. 5.00.
Det seneste forsøg går ud på at give hende en flaske vælling kl. ca. 04.30. Godt nok har hun ikke virket specielt sulten når hun er vågnet kl. 5, og det er faktisk først kl. 06.00 hun ellers begynder af forlange mad. Den ekstra flaske vælling har mere været ud fra det ræsonnement, at hun sover bedre hvis hun er mæt.
Vi har også suppleret godnat-amningen lige før hun kommer i seng (19.00) med en flaske vælling – jeg tror nemlig min mælkeproduktion er meget lille, og hun sutter heller ikke særligt længe mere. Skal måske lige tilføje at hun får aftensmad kl. 17.30.
Forsøget har nu stået på de sidste 3 dage, og det har bevirket at hun to af dagene har sovet ”helt” til kl. 05.15. Lidt har også ret (den sidste dag vågnede hun så til gengæld 04.30).
Nu er vi imidlertid blevet i tvivl om 04.30 vællingen er et særligt smart træk. Er det egentlig ikke at starte på nat-spisningen igen?
Og lige et tillægsspørgsmål: Hvor længe varer fasen med separationsangst typisk?
Venlig hilsen Mette