Brev:
Frustreret over amning
31. maj 2005
Alder:
4 mdr.
Frustreret over amning
Hej Helen
Jeg har en dreng på 4½ md, som ind til nu har trivedes meget fint på min mælk alene. I den senere uges tid har jeg følt at mine bryster har været MEGET tomme for mælk. Min dreng klager sig ikke meget over det, men virker heller ikke helt tilfreds. Vi synes heller ikke, at han har taget meget på i den senere tid, men han virker ellers glad og godt tilfreds om dagen. Han sover fra 20.00 til 4.00 uden at blive ammet, og når jeg vågner, har jeg meget mælk, men de sidste 3-4 måltider føler jeg mig "tom". Jeg har prøvet at malke ud for at se, hvor meget der var, og der var næsten ingenting.
Jeg vil vildt gerne blive ved med at amme mindst en måned endnu, men er naturligvis bange for at han ikke får nok at spise, og jeg vil jo ikke fortsætte for enhver pris - altså at han sulter - det er jo super synd.
Jeg har prøvet at lægge ham til oftere, drikke nok, drikke hvidtøl, men der er ikke rigtigt sket noget revolutionerende endnu. Derfor vil jeg spørge:
- hvor lang tid det kan tage at sætte produktionen op?
- hvor længe bør jeg forsøge, inden jeg giver op og giver ham anden mad istedet (hvor længe kan han klare en lille mængde mælk, hvis det er tilfældet - bleerne er våde, men ikke så meget som tidl.)?
- er det sandsynligt at mælken bare pludselig forsvinder, når det har fungeret så fint ind til nu?
Håber du igen kan komme med nogle oplysende og opmuntrende svar.
Med venlig hilsen
Anja