Brev:
Min søn vil ikke længere tage flaske
8. september 2003
Alder:
11 mdr.
Min søn vil ikke længere tage flaske
Min søn som nu er 11 uger gammel, er inden for de sidste 4-5 uger begyndt at afvise at drikke af sutteflaske. Før det var der ingen problemer med at få ham til at drikke kamillete eller sukkervand på denne måde.
Nu vil ham som sagt slet ikke i nærheden af flasken, bliver fuldstændig hysterisk hvis jeg prøver at tilbyde ham den.
Jeg har prøvet at malke ud, men det vil han heller ikke have, ej heller modermælkserstatning.
Jeg vil så gerne at min mand engang imellem ville kunne give ham et måltid mad, så jeg kan få hvilet lidt. Det samme med at få passet ham ude, det kan jo heller ikke lade sig gøre, når han ikke vil andet end at ammes.
Han vågner stadig ca 3 gange om natten for at få mad og jeg glæder mig derfor til han kan få vælling, for at se om det ville kunne mætte ham mere til natten, men det kan han jo ikke få, når han ikke vil drikke af flaske.
Hvorfor afviser han pludselig flasken?
Hvordan får jeg ham interesseret i den igen?
Hvad kan jeg gøre hvis han ikke mere vil drikke af flaske, med hensyn til at passes ude, vælling og evt modermælkserstatning hvis det bliver aktuelt?