Brev:
Tygge mad og tænder
31. maj 2005
Alder:
6 mdr.
Tygge mad og tænder
Hej Helen,
Vores dreng på 6 måneder har allerede fået sine første fire fine tænder, 2 i undermunden om er helt fremme og 2 fortænder i overmunden som næsten også er helt fremme begge to.
Nu når han er blevet 6 måneder ville vi jo gerne gi' ham en lidt grovere kost, men hver gang jeg gir' ham noget der er lidt grovere (f.eks. gulerodsmos som ikke er helt finmost) så hoster og hakker han i det.....Hvornår er det egentlig at de begynder at kunne tygge...? Skal jeg bare fortsætte med at gi' ham noget grovere eller...? Han vil godt sidde og tygge i gulerodsstænger, agurk o.s.v. men så snart han får et lille stykke af, så hoster og hakker han, er en smule bekymret for at han skal hive efter vejret og få det galt i halsen. Hvad med brød, ville det være en idé at gi ham noget han kan sidde at gnaske i, det er lidt groft i strukturen men ikke så hårdt...? Hvad for noget brød ville du anbefale...?
Mit andet spørgsmål går på, at når han blir' ammet (ca. 4-5 gange dagligt + ca. 2 gange om natten) så er han blevet en smule utålmodig, det vil sige at når han sutter går der jo lidt før mælken kommer ud, når han så synes at nu er der gået lang tid nok og der ikke er kommet noget ud endnu så bider han mig i brystet, så på det ene har han faktisk bidt hul og det tager faktisk lidt af fornøjelsen af ved at amme, som jeg ellers synes er fantastisk.....Er der noget jeg kan gøre ved det og kan man komme noget på den stakkels brystvorte, den er helt vildt øm...?
Mange hilsener
Den ømme mor