Brev:
Sprogtest skolestart
15. december 2018
Alder:
5 år, 3 mdr.
Sprogtest skolestart
Kære Helen
Tak for svar på tidligere spørgsmål- de har været meget nyttige.
Jeg skriver angående vores yngste søn og hans sprogudvikling. Vi har ønske om udskudt skolestart og de vurderer dette i øjeblikket i kommunen. De har sagt til os at det i sidste ende er vores beslutning om han skal have udskudt skolestart, men hun mente at hun ikke var så sikker på at det ville gøre nogen forskel for ham da hun mente at han uanset nok ville have behov for ekstra hjælp når han starter i skole hvad enten det er næste år eller året efter. Så derfor var hun usikker på om det var det rigtige for ham.
Jeg kan ikke sætte mig ind i denne vurdering. Han har lige fået lavet en Reynel sprogtest som viser at han er svarende til 3,5 år i sprogforståelse- de kunne ikke få lavet resten af testen færdig (gældende tale) da han blev for ukoncentreret.
Vi prøver selv at få læring ind i hverdagen så længe at det er ok for ham - men han er vitterligt ikke interesseret i tal eller bogstaver. Han kan tælle til ti men kludrer op til 20 og han kan desværre ikke genkende tallene 1-5. Han gætter bare.
Hvordan kan vi ellers støtte ham? Vi læser bøger for ham og det kan han godt lide. Ører og syn har vi testet.
Tak
Bekymret mor