Brev:
Voksenmad og krydderier
1. juni 2005
Alder:
10 mdr.
Voksenmad og krydderier
Hej Helen
Lige et lille kostspørgsmål.
Maja på 10 mdr. spiser fint til alle måltider, men mht aftensmad har jeg lidt svært ved at matche hende med den mad vi normalt spiser. Hun spiser normalt 1 rundenom rugbrød, og noget grønt f.eks. tomat/agurk/advocado oa. til aften foruden at hun får af det kød/grønt/pasta/ris vi spiser (hvis det ikke er for stærkt).
Vi spiser normalt rimelig krydret mad (f.eks. thaimad) og jeg er i tvivl om om hun må få noget af det - og hvornår hun evt. kan starte så småt. Bør vi lægge vores kost om så vi alle tre spiser det samme eller er det ok at hun får det af vores hun kan (det der ikke er stærkt) og så desuden får rugbrød/grønt/evt. kød ved siden af.
Hvordan med Soyasovs - er det for salt endnu, for det er jo ikke så stærkt.
Mht hvad hun kan lide/ikke lide prøver jeg at variere kød/grøntsager, men er der noget hun ikke kan lide ja så spiser hun det jo ikke. Jeg laver ikke noget andet til hende, kan hun ikke lide maden, får hun lov til at spise udenom. Er det den rigtige vej? (jeg er principielt imod at lave noget andet til hende end det der nu serveres - sålænge det er indefor det hun kan forventes at ville spise). (Hendes halvsøster er megakræsen og får konstant serveret specialmad (hjemme hos hendes mor) og det vil jeg for alt i verden undgå).
Så har du nogen ord med på vejen hvad angår madvaner og kræsenhed.
Mange hilsner
Lene