Svar: Mad og dagsplan 7½ mdr.
1. juni 2005
Alder:
7 mdr.
Kære Ditte
I forhold til din datters alder er det stadig vigtigt med et stort mælkeindtag, så det er umiddelbart fint nok.
Det eneste jeg lige tænker er, at du jo giver vælling 2 gange dagligt. Vælling er jo i princippet det samme som en tynd grød og jeg tænker derfor at du kunne prøve at tilbyde almindelig erstatning eller lidt sødmælk af en kop, for evt. at give plads i maven til lidt større mængde grød, mos. Samtidig spiser hun jo ofte et helt glas mad og det vil jeg betegne som værende meget fint.
I princippet er det vigtigere med små hyppige måltider end få og store måltider, så du skal ikke være ked af at tilbyde din datter hyppig mad. Hun hører jo heller ikke til de mindste trods det at hun er født 5 uger før tid:o) så mon ikke hun har behov for det.
Jeg synes faktisk at det lyder fint i forhold til hende alder. De flasker du tilbyder ligger jo enten i forlængelse af hendes skemåltid eller indgår som en optakt til en lur og det er helt fint. Flaskerne er således fortsat en del af hendes behov.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske