Brev:
Vil ikke spise skemad mere - 8 mdr.
4. juni 2005
Alder:
8 mdr.
Vil ikke spise skemad mere - 8 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu blevet 8 måneder og er i de sidste par uger begyndt at miste interessen for skemad, især grød og mos. Mere faste ting er mere interessante, men stadig ikke noget hun vil spise meget af. Situationen har medført, at hun er begyndt at optrappe på MME og det medfører igen, at hun ikke vil spise den faste føde. Hun får også flaske 2 gange om natten ca. kl. 1 og kl. 5.
Hun har altid fået flaske og begyndte at få skemad, da hun var 3 måneder gammel og det er gået godt indtil for en lille måned siden. Nu spiser hun er par skefulde og vender hovedet væk og tilsidst begynder hun at græde. Jeg giver hende grød om morgenen, mos til frokost, grød ell. tykmælk eftermiddag og mos til aften. Indimellem forsøger jeg at give hapsere, frugt og grønt.
Hun får altid flaske lige inden hun skal sove til middag, dvs. ca. 3 gange om dagen og så igen kl. 20 når hun skal i seng.
Jeg synes at der er mange problematikker i det; hun vil hellere have flaske end fast føde, hun bliver mæt af flasken og vil derfor ikke spise den faste føde, hvordan får jeg hende afvænnet med de natlige flasker, når hun ikke bliver godt mæt i løbet af dagen?Og hvordan får jeg hende til at sove uden at få flaske først?
Hun er i øvrigt en stor pige på 10,5 kg og 76 cm, så det er ikke fordi hun lider nød, men igen er det er spørgsmål om at få hende vænnet fra de store mælkemængder(ca. 1 liter i døgnet)og over til den faste mad.