Brev:
Sove i egen seng - 3 mdr.
8. september 2003
Alder:
3 mdr.
Sove i egen seng - 3 mdr.
Vores søn på 11 uger har aldrig ville sove i egen seng. Han har derfor fået lov til at ligge i "smørhullet", men det er ved at være et problem, for han holder både mig og min mand vågen om natten, hvilket er et problem, især for min mand som skal op på arbejde.
Hvad kan vi gøre for at få ham til at sove i sin egen seng, som er i vores soveværelse?
Hvis vi ligger ham efter han er faldet i søvn, så går der 1 minut og så vågner han, det sker ikke hvis vi ligger ham i vores seng og er der ved ham.
Det er også et problem at han absolut vil ammes i søvn. Hvis ikke jeg lægger bryst til liggende i sengen, så skriger han uafbrudt i en ½ time, til han er så udmattet han falder i søvn. Det synes jeg absolut ikke er den ideelle løsning, da det er synd for ham.
Sutten vil han gerne have, kan ikke finde ud af at holde den i munden, men med en stofble og mors og fars hænder som hjælp, så går det. Han kan mange gange falde lidt til ro, men han falder ikke i søvn på denne måde.
Hvad kan vi gøre med at få ham til at sove i egen seng og stoppe med at amme ham i søvn?