Brev:
Trøstes af sut?
7. juni 2005
Alder:
18 mdr.
Trøstes af sut?
Hej netsundhedsplejerske
Vores dreng nærmer sig de halvandet år og kan ind i mellem blive meget gal når han får et nej (sker ca. 1-2 gange om dagen). Vi forbliver rolige og snakker til ham (du ved - "vi kan høre du bliver gal.......osv"). Når vi taler til ham puster vi bare til ilden og han bliver endnu galere og prøver nogle gange at skubbe os væk.
Han kan ikke finde ud af om han vil være hos os eller ej, men vi bliver ved siden af ham så han har muligheden. Eller også lader vi ham være, men det duer heller ikke rigtigt.....
Det eneste der virker når han er kørt helt op er at han får sin sut, men det virker bare lidt underligt på mig. Hvorfor vil han hellere trøstes af et stykke plastik end af sin far og mor? Det er selvfølgelig OS han er gal på, når han får et "nej" så måske er det derfor han ikke lige gider os når han er så vred.
Vi kan sagtens trøste ham når han har slået sig, så det er ikke fordi han overhovedet ikke gider os (og det er jo rart nok).
Er det "normalt" at han hellere vil have sutten når han er så gal end at trøstes af os?
Hej-hej