Brev:
2,5 år vil ikke spise aftensmad
7. februar 2019
Alder:
2 år, 7 mdr.
2,5 år vil ikke spise aftensmad
Kære Helen .
Vi søger råd og vejledning til vores skønne dreng på 2,5 år.
Han har i noget til ikke villet spise aftensmad, som i overhovedet ikke. Det frustrere især mig, og mit moderhjerte kan næsten ikke bære at han ikke spiser. Jeg forsøger at lave virkelig varierede og børnevenlige retter, som han plejer at kunne lide, men han vil bare intet have, heller ikke selvom vi i pressede situationer er kommet til at love iPad eller noget lækkert efterfølgende - men det er bare som om at intet virker :(
Han spiser altid en god portion havregrød til morgenmad, og plejer også at spise godt med frokost i vuggestuen, men de syntes heller ikke at han spiser så meget for tiden. I weekender og på fridage, har vi dog ikke problemer med frokosten, hvor han spiser mellem 1-2,5 hele rugbrødsmadder.
Han er en følsom dreng, med et fantastisk sprog, og han kan sætte ord på rigtig mange ting og følelser. Men samtidig er han en dejlig bullerbasse med krudt i rumpen. Han er begyndt, for et par uger siden, dagligt at sige at han har ondt i maven, og jeg fornemmer lidt at det er startet efter dette efterår hvor der har været rigtig meget sygdom i vuggestuen og her hjemme.
Jeg syntes efterhånden det er svært at vurdere om man bude få ham tjekket ved lægen, når han nu heller ikke spiser så meget. Eller om han simpelthen bare siger det for at få opmærksomhed? (Hvilket han selvfølgelig altid får uanset hvad :-))
Til bonus info, startede jeg på job i oktober, så det er først der, at han for alvor oplever en "rigtig" hverdag hvor både mor og far går på arbejde. Han har dog gået i vuggestue siden han var 11 mdr., men da jeg har gået hjemme på barsel, har vi jo haft mange fridage og altid blevet afleveret sent og hentet tidligt. Hvilket jo selvfølgelig har ændret sig lidt nu, selvom jeg ikke arbejder fuld tid.
Det blev lidt langt og rodet, men håber at du forstår meningen med mit lange spørgsmål, altså = hvordan hjælper vi han til at ville spise aftensmad? og hvorfor tror du han snakker om ondt i maven?
Kærlig hilsen
Williams mor