Brev:
Flaske, mælkeindtag, spisning, tandbørstning
12. juni 2005
Alder:
15 mdr.
Flaske, mælkeindtag, spisning, tandbørstning
Hej Helen
Jeg har lige et par ting, jeg gerne vil spørge dig om.
Vores den yngste er 15,5 mdr., sund og rask og alt det. Hun elsker bare sin flaske - hun får en om morgenen når hun står op, og en om aftenen når hun skal sove.
Jeg ved det jo godt, at hun skal til at af med dem, men det er meget svært. Hun er bare ikke vild med brød (har prøvet mange forskellige slags med eller uden forskelligt på). Hun får sin havregrød som morgenmad med noget frugt fra glas på. Det går fint, men ikke istedet for flasken!
Har du en god ide hvordan vi (måske langsomt) kommer af med flasken? Hun har (næsten) altid sovet meget fint hele natten, og selvfølgelig er jeg ked af at ødelægge noget hvis hun har brug for næringen. Hun drikker iøvrigt ikke meget gerne komælk - lidt, men umuligt 1/2 liter om dagen eller bare det halve. Hvordan skal jeg dog få så meget mælkeprodukt i hende, at hun får nok?
En anden ting er, at hun som sagt ikke er vild med brød - lidt unormalt er det vist nok. Hun spiser ikke meget kød heller, og hendes indtag af frugt og grønt begrænser sig til majs, ærter (helst frosne direkte fra fryseren...) og banan. Hun har tidligere været glad for æble og fersken, agurk, gulerod og peberfrugt men nu fnadrer hun rundt med det og ultimativt giver hun hunden det hele...:o)
Jeg ved faktisk ikke helt hvorledes jeg skal få hende overtalt til at spise mere af den slags. Familien er absolut ikke kræsen, så der tilbydes mange forskellige ting. Desværre sidder hun og leger med det meste for til sidst at smide det på gulvet, hvor hunden så gerne ligger pænt og holder vagt!
Endnu en ting er, at hun ikke ret gerne vil drikke af hverken kop eller tudkop. Hun grisser og fjoller med det, så det hele ender alle andre steder end hvor det skal?
Til sidst - sorry, lidt meget på en gang - er, at det er uhyre svært at børste tænder på hende for tiden. Har været lettere, men er blevet så svært, at jeg nærmest ikke kan alene. Jeg skal holde hende fast i den grad, at det nærmer sig overgreb... Jeg har selvfølgelig prøvet at fjolle med hende, give hende noget at kigge på, synge....lige meget hjælper det.
Jeg ville være glad, hvis du kan hjælpe mig lidt med de ovenstående ting.
Tusind tak og rigtig god søndag!
Venlig hilsen
Merete