Brev:
Urolig søvn hos 5 mdr. dreng
18. juni 2005
Alder:
5 mdr.
Urolig søvn hos 5 mdr. dreng
Hej Helen
Vi har en lille dreng på 5 måneder der i løbet af den sidste halvanden månedstid er begyndt at sove meget uroligt.
Han vender og drejer sig så meget at han vågner, og ligger ofte og klynker i søvne. Selv vågner han sommetider med et stort skrig, der går gennem marv og ben!
Hvad kan dette dog skyldes?
Vi har en rimelig fast dagsrytme og hans sengetidspunkt samt ritualer er også altid det samme?
Vi har ikke særlig meget stress i hverdagen, da vi vælger at tage den med ro for hans skyld.
Jeg troede på et tidspunkt at det måske kunne skyldes tænder, men der er stort set intet at mærke når jeg føler efter i hans mund?
Vi er for ca. en månedstid siden begyndt med skemad, for at se om det måske kunne hjælpe, men hvis der sker noget er det i hvertfald ikke meget - og han spiser da godt af både skeen og flasken!!
Når han kommer i seng om NATTEN (efter han har sovet 1-2 timers tid fra kl. 19.00) er han overtræt, pivet, sparker og slår om sig med arme og ben, kan ikke koncentrere sig om flasken men har tydelig lyst til den. og sutten er ABSOLUT ikke nok!!
Han sover til middag omkring kl 12 men sover også her uroligt og kun i ca 2 timer. Han kan ikke falde i søvn hvis jeg lægger ham ude, og gør jeg det mens han allerede sover vågner han efter maximalt 30 min.
Vi giver ham bad ca. hver 3-5 dag efter lægens anvisning.
Jeg håber meget du kan hjælpe os da vi er ved at gå ud af vores gode skind. - Og skammer os over at have sådanne følelser om vores dejlige lille dreng.
Med venlig hilsen
Nynne Kuipers