Svar: Nattesøvn 1 år
21. juni 2005
Alder:
12 mdr.
Kære Pia
Jeg tror din søn er begyndt at drømme mere end han har gjort tidligere og simpelthen vågner pga dette. Man ved at børn fra de er helt små drømmer meget og drømme er jo en bearbejdelse af dagens oplevelser. Det er derfor kun naturligt at børn vågner eller sover meget uroligt pga drømme.
Det er også mit indtryk at mange børn i alderen 1-2 år begynder at have ekstra meget drømme aktivitet, eller at drømmene skifter form, således at de kan blive lidt mere 'mareridt agtige'. Det hænger sammen med at barnet begyndet at oplever verden som noget større.
Det bedste I kan gøre er at berolige jeres søn og prøve at få ham til at falde til ro igen. Ofte er det bedste at han der tidlig morgen får lov til at komme over i jeres seng og sove videre. Det er jo trygt og rart. Så kan I alle sove et par timer ekstra inden dagen skal begynde.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske