Svar: Min pige på 7 uger sover meget
11. september 2003
Alder:
7 mdr.
Kære Ann
Da jeg jo ikke kan se din datter, er det svært for mig at vurdere hvorvidt hun er i trivsel og om hun får nok mad. Det er altid svært at forholde sig til tal uden at kunne se barnet.
Umiddelbart lyder 770 gram på 7 uger ikke af så meget og du har ret i at børn godt kan blive lidt sløve af at mangle mad. Du har også ret i, at det ikke er meget kun at være vågen 4-5 timer. Jeg synes derfor du skal prøve at holde hende lidt mere til og det er uanset om du ammer eller giver flaske. Om natten må hun gerne sove 6 timer i træk, hvis hun kan. Det er godt for jer begge. Men i løbet af dagen synes jeg ikke, at hun skal sove så længe. Prøv I en periode at vække hende efter ca 4 timer og se hvad der sker.
Vær opmærksom på om hun tisser nok. Det er jo en indikator for om der kommer nok ind.
Pas på ikke at sammenlign med dine andre børn. Børn er meget forskellige og der kan være store forskelle mellem søskende allerede fra begyndelsen.
Jeg synes også du skal tage kontakt til din sundhedsplejerske og høre hendes mening, da hun kan se din datter og derfor får et andet billede at vurdere ud fra end jeg har her.
Held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske