Brev:
Vuggestuestart og nedtrapning af amning
23. juni 2005
Alder:
8 mdr.
Vuggestuestart og nedtrapning af amning
Kære Helen
Min datter skal starte i vuggestue 1. september (vil på dette tidspunkt være 8 mdr), og jeg skal tilbage på arbejde. Jeg er begyndt at spekulere på, hvordan vi skal arrangere os med mælk, amning og flaske og håber, at du kan komme med nogle gode råd.
Jeg ammer stadig 100%, men da jeg har skiftende arbejdstider, forestiller jeg mig, at det kun kan blive til et par hyggetåre om dagen. Skal min datter have flaske pr. 1. september? Hun kan vel ikke på dette tidspunkt indtage sit mælke/væskebehov kun per kop? Desuden ved jeg, at de over i vuggestuen er meget til sutte flaske - en kultur holdning her i landet...
I så tilfælde vil jeg gerne begynde at lære hende at tage den, da det at starte i vugge stuen nok allerede bliver noget af en omvæltning. Jeg har tænkt mig at malke ud og så lade far give hende én gang om dagen. Er det ikke meget godt at begynde allerede nu her per 1. juli? Synes du, at hun skal have sutteflasken flere gange om dagen? Hvor mange ml mælk vil hun kunne drikke (skal jeg pumpe ud) til et måltid?
Jeg tror ikke, at jeg har overskud til at malke ud, når jeg starter på arbejde. Ville det være en god idé at give hende den samme erstatningsmælk, som de bruger over i vuggestuen, inden hendes vugge stue start? Selvom modermælken selvfølgelig er den bedste!!!
Til sidst lige et spørgsmål ang. mad. Min datter får 2 måltider nu ved siden af brystet - formiddag og aften. Skal hun kunne spise et måltid til frokost også? Må jeg gerne give hende kogt kød/fisk nu?
På forhånd mange tak for hjælpen,
Kærlig hilsen Rikke