Brev:
Kærligheds-bid?
27. juni 2005
Alder:
12 mdr.
Kærligheds-bid?
Hej Helen
Mingus er nu snart 1 år og har fået 7 tænder. Han er meget begejstret for deres anvendelse - i enhver forstand.
Det er meget sjældent han bruger sit bid i aggression - det kan ske en sjælden gang, hvis han er træt og ikke bliver forstået hurtigt nok. Vores problem er derimod, at han tror et rigtigt kærligt kys involverer et afsluttende haps. Det er specielt i situationer, hvor han er lidt kåd eller meget glad for et eller andet man laver med ham - Lalandia, sejltur, karruseltur på bakken eller lign. Han tager som regel fat med begge hænder om ens hoved og så får man en ordentlig møsser - og et haps. Det er ikke noget lille haps - han bidder sørme godt til. Det er næsten kun mig, han gør det ved - andre får også møssere, men mindre voldsomt. Jeg siger "av", DET må du ikke" o.lign., jeg siger det alvorligt, men jeg kan heller ikke lide at være for hård i stemmen, da han antageligt mener det kærligt?
Har du hørt om dette fænomen før? Tror du det går over af sig selv, når han lærer at være mere forsigtigt? Skal jeg være skarpere i tonen?
Mange hilsner Bonnie