Svar: Kærligheds-bid?
27. juni 2005
Alder:
12 mdr.
Kære Bonnie
Det er mit helt klare indtryk at børn godt kan bide af 'kærlighed'. Jeg er sikker på at Mingus er så glad for dig, at han simpelthen ikke kan få nok af dig og bedst som I sidder og kæler og knuser, så bliver du bidt i skulderen eller i kinden. Jeg er sikker på at det kan handle om at han bare er så glad for dig at "du er lige til at spise".
Samtidig er han jo heller ikke så gammel og derfor er det svært for ham at vide, hvor grænsen går og hvordan man bedst giver kærtegn. Det er også svært for ham at styre sine bevægelser, så derfor vil han måske også når han f.eks. vil ae dig kærligt, komme til at slå lidt for hårdt.
Det lyder som den rigtige måde at tackle situationen på, dog skal du være opmærksom på ikke at komme til at grine eller lignende, så han tror du synes det er sjovt. Hold derfor fast i dit nej, også med dit kropsprog, så vil han forstå det med tiden.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske