Brev:
Mælk nok - 7 mdr.
31. juli 2019
Alder:
7 mdr.
Mælk nok - 7 mdr.
Hej Helen.
Jeg er begyndt og give min søn flaske efter 7,5 måned amning. Det fungerer rigtig godt og han sover meget bedre om natten nu. De første par dage, hvor vi startede med flaske spiste han den anbefalede mængde af mælk, men hat de sidste par dage ikke spist så store portioner af flasken. Han sover som sagt meget bedre nu og han er glad og tilfreds 99,9 % af døgnet, men man kan godt mærke at han er blevet lidt mere morsyg, efter han ikke får bryst længere. Jeg prøver så vidt muligt og give ham nærhed på andre måder og putter meget med ham.
Som eksempel tager jeg “planen” for dagen i går.
7.30: havregrød blandet op på mme, men lidt frugt til
09.30: lidt forskellige frugt
10.00 middagslur (sover et sted mellem 45-1,5 t) i går sov han 1,5 t.
Ca. 11.30-12: middagsmad bestående af grønsagsmos med mme i. Bondebrød med forskelligt pålæg. Lidt grøntsagsstænger og tygge på.
14.30: puttes til middagslur, sover 1-1,5 t. Gav flaske inden, men spiste maks 40 ml
16.00: eftermiddagsmad bestående af grød (får bl.a. frugt-, flerekorns- og müsligrød blandet om på mme, med frugt til.
18.00: aftensmad med lidt mme i.
Ca. 19.30-20: puttes til natten, spiste 200 ml.
23: spiser 40 ml. (“Drømmemåltid”)
04: spiser 40 ml. Sover til 07.
Mit spørgsmål til dig er hvor meget jeg skal gå op i den anbefalede mængde af mælk eller om det er okay som det ser ud nu. Vi har været i gang med flasken i snart en uge nu, så det er ikke så længe.
Han er rigtig god til og spise den overgangskost som jeg serverer.