Brev:
Fra at sove igennem til at vågne
1. august 2019
Alder:
6 mdr.
Fra at sove igennem til at vågne
Hej Helen
Vores dreng på 6 måneder (på mandag) har de sidste 14 dage sovet fra 20-5.45 uden mad - han har skulle have sutten en gang måske i løbet af en nat ellers har han bare sovet
Han har så haft sin første overnatning ude ved farmor Søndag - mandag og der har han også taget det lange søvntræk
Men efter han er så kommet hjem igen har vi haft to nætter hvor han er vågnet kl 24 og hvor sutten ikke har været god nok, så efter en halv times tid med der er jeg blevet nød til at give ham flaske igen
Og det samme sker så igen mellem kl 4&5 :( hvor han herefter sover 2 timer igen eller slet ikke er til at få puttet igen.
Kan der være en grund bag at han ligepludselig synes han skal have mad to gange om natten nu igen
Hans rytme de sidste 14 dage har været meget præcise
Kl 06 morgenmad flaske 180ml + pulver
08 en lille flaske at sove på 120 ml + pulver
Puttes til lur og sover til 9.30/10
Får en lille flaske når han vågner som “formiddags snack” 120ml + pulver
Kl 11.30 grød med lidt frugt og vand af kop og en lille smule flaske 60 ml + pulver
Puttes til lur kl 12 of vågner ca kl 14
Kl 15 en ikke flaske som “eftermiddagssnack” 120ml + pulver
Får måske en lille lur på 20-30 min mellem 16-17 men har ikke været hver dag
Kl 17.30 aftensmad grøntsagsmos med søde kartofler og flaske ca 90ml + pulver
Kl 19.30 godnat flaske 210ml+ pulver
Og sov så herefter fra kl 20 ca -5.45
Er lidt træt af at have givet ham mad her de sidste to nætter iforhold til hans indre ur, hvis han tror han skal have mad 2 gange til nat
Hilsen
en mor der lige var vant til søvn igen